سوالات متداول

وبسرویس چیست؟ API چیست؟

API ها یا وبسرویس ها یک نوع رابط برنامه نویسی هستند که شما میتوانید از API های وان سرویس در اپلیکیشن ها و سرویس های خود استفاده کنید و کیفیت، امکانات و قابلیت های سرویس خود بهبود ببخشید.

رمزینه یا توکن (TOKEN) چیست؟

برای استفاده از وبسرویس ها و API های وان سرویس نیاز به یه کلید (که رمزینه یا توکن نامیده میشود) نیاز دارید. این رمزینه کلید حساب کاربری شما در وان سرویس است پس این کلید نباید در اختیار سایرین قرار بگیرد.

چگونه رمزینه خودم را دریافت کنم؟

با ایجاد حساب در وان سرویس (از طریق پنل کاربری) یک ایمیل حاوی رمزینه یا توکن اختصاصی شما برای شما ایمیل میشود که از آن میتوانید برای استفاده از خدمات متنوع و API های وان سرویس استفاده کنید.

در صورتی که ایمیل مذکور را دریافت نکردید یا به هر دلیلی از جمله گم کردن یا لو رفتن توکن خود، نیاز به دریافت مجدد یا تغییر توکن خود داشتید، از پنل کاربری خود و از بخش حساب کاربری و قسمت رمزینه (توکن) اقدام به دریافت مجدد یا تغییر رمزینه خود کنید.

قفل ایپی چیست؟

در صورتی که از سرور های مجازی و هاست های با ایپی ثابت استفاده میکنید، برای افزایش امنیت توکن یا رمزینه خود میتوانید از قفل ایپی وان سرویس استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر

آیا برای استفاده از خدمات وان سرویس نیاز به پرداخت هزینه ای هست؟

در وان سرویس برخی از وبسرویس ها و API ها رایگان و برخی غیر رایگان هستند. برای استفاده از سرویس های رایگان نیازی به پرداخت هزینه ای نیست اما برای وبسرویس های غیر رایگان نیاز به خرید شارژ یا بسته های ویژه هستید.

چگونه میتوانم از وبسرویس های غیر رایگان استفاده کنم؟

برای استفاده از وبسرویس ها و API های غیررایگان باید حساب کاربری خود را شارژ کنید. بدین منظور از بخش مالی و خرید شارژ از پنل کاربری، میتوانید حساب خودتان را به مبلغ دلخواه خود شارژ کنید.

قیمت تمامی وبسرویس ها و API ها از بخش وبسرویس های پنل کاربری قابل مشاهده است.

همینطور برای مشتریانی که مصرف بالایی دارند پیشنهاد میکنیم از بسته های ویژه وان سرویس استفاده کنند. این بسته ها با ایجاد یک محدودیت و سقف روزانه درخواست و قیمت بصرفه تر یک راه حل مناسبی برای کاهش هزینه ها برای این دسته از مشتریان است.

اطلاعات بیشتر

چگونه از وبسرویس ها استفاده کنم؟

برای هر وبسرویس مستندات کامل و جامعی تدوین کردیم که برای مشاهده این مستندات هم از طریق وبلاگ سایت و هم از بخش وبسرویس ها داخل پنل کاربری میتوانید اقدام کنید.

قابل ذکر است که از وبسرویس ها میتوانید به یکی از دو صورت GET و POST استفاده کنید.

در صورت وجود سوال یا مشکل، چگونه میتوانم با پشتیبانی تماس بگیرم؟

برای تماس با پشتیبانی از پنل کاربری خود و از بخش تیکت های پشتیبانی میتوانید یک تیکت ایجاد کنید و سوال یا مشکل خود را با ما مطرح کنید.

درصورت وجود مشکل در استفاده از پنل کاربری و یا ارسال تیکت میتوانید از طریق آدرس ایمیل [email protected] با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید